Nasihat#1 Bf panas baran - Denhanda

12 Jun 2013

Nasihat#1 Bf panas baran

Bf anda panas baran?
Nasihat sy, tinggalkan dan cari yg lain.
“mudah sgt la ckp, sy syg kt dia, mna nk crik lain? Ingat mcm tukar baju ke??”
Ok, memang tak senang utk melupakan seorang yg kita syg walaupun tgnnya pernah hinggap di pipi.
Seorang yg panas baran ni juga adalah seorang yg
#kuat mengongkong
#nak kena ikot cakap dia je
#kuat cemburu
#cepat naik tgn
#cepat naik angin
#marah tak tentu pasal
#dia nak tahu tiap saat apa yg kita buat
#boros


Kalau dia cakap nk berubah, bg dia masa dalam 6bulan-1tahun.
Xrugi kita bg dia masa. Singkatnya masa akan buat kita merana .
Biarkan kasih syg kita pergi .
Biar hati kita sakit.
Jgn nanti anak2 jadi mangsa.
Kita sendiri jadi mangsa.
Bf mesti kita nak jdi yg halal utk kita
Bila dah halal 24jam kita akan tgk muka dia. Bila dah benci mcm mna nk pandang muka dia?
Bila dah ada anak, kita akan syg anak lebih skit dr syg suami.
Bila suami yg panas baran mula memukul anak2?
Adakah kita akan diam?
Kita akan mula rasa menyesal tidak meninggalkannya.
Panas baran ni boleh dikawal, boleh dirawat. Tp makan masa yg lama.
Biarlah dia, tinggalkan dia.
Biarlah menangis sementara boleh memilih.

Macam mana kalau bercinta lepas nikah?
Kahwin ats pilihan mak ayah. Kita tak tahu dia panas baran?


Mak ayah tahu yg terbaik utk kita.
Yakin dgn pilihan mereka .
Kalau dah jd suami kita kena redha dan cari ikhtiar.

Tp yg msih status bf tu, nasihat sy, tinggalkan dia . insyaAllah ada yg lebih baik utk dirimu J
Nasib kita telah dicatat masa umur 4bulan dalam kandungan termasuklah siapa jodoh kita
Terimalah qada’ dan qadar.

Kita hidup bukan utk duniawi. Tp utk dunia selepas mati.



please REPORT this fan group PENCURI GAMBAR2 PEREMPUAN 
tak delete2 lagi. belambak lambak gambar dia ambil ..eiii!!!

No comments:

Post a Comment

Rakan Google+

Rakan Blogger