Takut Tukar Kerajaan? - Denhanda

8 May 2013

Takut Tukar Kerajaan?

Perdana menteri ke-6 telah anagkat sumpah.
hari ni genap 3hari lepas piliharanraya 13.
maknanya ada 18hari lagi untuk PKR bangkit menentang habis-habisan jika betul ada ketidakpuashatian dalam undian kali ni.

betul2 rakyat sudah marah.
anak2 muda tidak lagi menyokong kerajaan.
kenapa sudah sgt kita mahu menukar kerajaan?
semua sudah maklum bhw jika tuka kerajaan,PKR ambil alih, anwar akan jadi perdana menteri.

kenapa sudah sgt nak tukar kerajaan?
tidak mahu cina memerintah? tertindasnya kaum melayu?
kenapa melayu yg diperjuangkan?
takut perkara yg AKAN jadi tp perkara yg TELAH atau TENGAH berlaku tidak pula dirisaukan.

kenapa kita takut melayu ditindas walhal kita semua tahu semua ini tidak kekal.
kita hidup didunia ni sementara shj.
lepas mati malaikat tak cek kita melayu atau cina,
tapi kita ISLAM mahupun bukan islam.
lepas?? kenapa mesti kita perjuangkan melayu?
sifat perkauman ini amatlah dilaknat.

kenapa kita sesama islam berbalah memperjuangkan isu perkauman?
kenapa bangsa? kenapa tidak ISLAM?

Islam itu sudah menyeluruh.
sedarlah wahai teman, jgn kamu terpedaya. pilihlah pemimpin yg betul2 boleh menolong kamu di dunia 1 lagi.

pokok sihat dan kuat bermula dari akar.
kalau akar rosak, habislah yg hujung2 walaupun bunga2 kembang cantik mekar harum.

sedarlah teman. kenapa perlu takut perubahan?
kenapa perlu takut menukar kerajaan?
pikir baik semuanya akan jadi baik.
kita sudah hadapi pemerintahan UMNO sudah 55 tahun .
kenapa kita tidak boleh tahan PKR memerintah untuk 5 tahun?

"kau cakap senangla, nanti PKR memerintah habis kita xboleh cari makan, die semua pentingkan kaum cina, semua gaji turun..bla.........bla.......bla..."

lah? kenapa? kerajaan sekarang bagi kau rasuah byk sgt ke sampai nanti kau tak boleh hidup tanpa duit lebih tu?
yes, for me yg meniaga ni tak rasa apa2 tapi yg selalu ambil duit bawah meja tu akan terasa hangatnya bila tiada lagi duit di bawah meja.

tak tahu kenapa korang semua susah nak terima kerajaan kita tukar.
kenapa? list me why.

kalau hukum hudud di tolak mcmm mana kita nak jawab bila disoal di dunia 1 lagi?
kalau pemimpin kita buat salah dan kita menyokong, kita nak jawab apa nanti?

dia masuk neraka? kau ?
"eh, aku amal banyak, aku alim"

ye, kau alim ,byk amal tapi kau telah sokong pemimpin yg tidak adil .

guys, please. please be positive.
kalau nak teruskan kerajaan yg sedia ada ni pun tak kisah tapi please ikot undang2 islam.
berteraskan islam.
istiqamah.
jihad.


insyaAllah kita semua akan bersatu disini dan disana .

amiiiiin :)






No comments:

Post a Comment

Rakan Google+

Rakan Blogger