al-quran di post laju bagaimana kesuciannya terjaga? - Denhanda

17 May 2013

al-quran di post laju bagaimana kesuciannya terjaga?

saya hairan dan tertanya.
macam mana pengeposan al-Quran boleh dibuat.


sy mmg selalu hantar brg menggunakan pos laju @ pos malaysia.
barang yg sy hantar kebanyakkannya tidak sensitif spt stokin ibu jari dan baju2.

sy pelik dan banyk bertanya kpd penjual al-Quran pelangi secara online
pertamanya sy akan bertanya bagaimana penghantaran ini dibuat.
COD kah?
jika cash on delivery alhamdulillah.
kesucian kitab itu tidak diragui penghantarannya.
jika menggunakan pos??

bagaimana saudara?

meletakkan label item sebagai al-Quran tidak cukup untuk berlapang dada bagaimana proses penghantarannya.



pernah bertanya kpd penjual bagaimana proses pengeposannya.
dan mcm mna kita nk pasti al-Quran itu dijaga kesuciannya mcam tidak dicampak-campak atau dilangkah?

cuma doa shj jawapannya.
kpd penjual al-Quran di luar sana.
cod is the best way.
pos nak kena tahu jugak macam mna diorg jaga brg al_quran
sedangkan jika kita tulis fragile pun ada yg pecah
ni kan pula brg yg tidak mudah pecah tp kesuciannya dicabuli. allahuallam

bukan entri ini mahu menjahanamkan bisnes murni kamu
tapi sy nak kepastian bagaiaman pengeposan ini dibuat.
harap maklum dan harap sesiapa boleh bg penjelasan ttg penghantaran pos al-Quran ini . 


penjual ada mendapatkan komen dr penjual al-Quran lain yg mana dia telah menemuramah kakitgn pejabat pos ttg bagaimana proses pengeposan al-Quran ini dibuat.

beliau menulis bahawa pekerja pejabagt pos sgt menjaga barang yg ditulis itemnya al-Quran ini.
sebagaimana mereka mnjaga barangan yg mudah pecah.

byk yg puas hati dgn penghantaran brg mudah pecah ada juga yg tidak puas hati dgn cara mereka menjaga brg yg mudah pecah.

sebegitu jugalah ttg pos al-Quran ni.
ingin juga sy tny kpd yg lebih arif.
nnti sudah dpt jwapannya akan sy kongsikan bersama di sini

ingin sy tekankan disini bukan utk menutup periuk nasik penjual al-Quran tapi janganlah sampai kita menjual agama utk berjaya.


do positive, think positive :)

No comments:

Post a Comment

Rakan Google+

Rakan Blogger