BELAJAR BAHASA BANGLA MALAYSIA - Denhanda

8 May 2015

BELAJAR BAHASA BANGLA MALAYSIA


Apnar bhalo asen?
-kamu apa khabar

tumi bhalo asen?
-kamu (muda) apa khabar

apnar namki
-siapa nama kamu

apnar bari kotai
-rumah kamu di mana

apnar bai bon kotojon..
-adik beradik kamu bapa orang..

kotu kata?
-bape ringgit harga

kotai eter pawa jai...
-kat mana saya bleh beli....

ghusul korso?
-dah mandi ker

apnar kana korso
-dah makan?

amar kuda legese
-saya lapaq

amara malaysia jabo
-kami datang dari malaysia

apna ki koren
-awak kije apa..

apnar kotai jaitsyo
-mo pergi mana

cinta-fikir
khana-makan
allu-potato
bath-nasi
shasha-timun
murgi-ayam
pani-ayaq
gorum pani-ayaq panas
kanda pani-ayaq sejuk
pukur-kolam
dui-susu masam tu.. hehe..
shami-suami
isytri-isteri
bondu-kawan
bai-sedara/abang laki
bon-kakak/adik pompuan

1 ak
2 dwi
3 tin
4 car
5 pach
6 coi
7
8 art
9 nor
10 dosh

25 - sobbish




disebabkan ramai pekerja asing,
so kita pun sikit sbanyak nak tahu jugaklah bahasa diorang
diorang boleh cakap bahasa kita kenapa kita tak boleh nak belajar bahasa diorang kan :)
selamat belajar
hihi


3 comments:

  1. Bangla pun bangla la... yang penting ilmu blajar nie berguna bg kita smua... mna la tau bangla mngumpat kta ke bleh gak tau mksd dia dlm dia.. hehehh

    ReplyDelete
  2. baguslah.. tak lama lagi kita kan nak jadi banglasia

    ReplyDelete

Rakan Google+

Rakan Blogger