Duduk Rumah Mertua? [ Shud or Shud not?] - Denhanda

1 Nov 2014

Duduk Rumah Mertua? [ Shud or Shud not?]



OK now MG nak borak2 dgn korang semua 
tapi especially dgn yg wanita jelah tp kalau sang jejaka nak bg pendapat pun ok 

korang rasa ok ke duduk sekali dengan mak mertua?
MG belum rezeki nikah lagi tapi MG pun tak berapa sedap nak duduk sekali dengan mak suami 
sebab rasa tak bebas 
kena berlakon tu yg pening kepala

tapi ada juga mak mertua yang baik sangat!
yang memahami dan ok je kalau duduk dengan dia . 

"mane ada MG, reka je MG ni !"
eh! ada ea, cuma korang je tak jumpa lagi mertua baik mcam tu :)

MG rasa nak borak2 sebab ada kes ni 
"ada kes 1 isteri orang ni tak puas hati mertua dia dah layan dia lain macam bila dia dah mengandung"





so, lepas MG baca ,
ada yang bg nasihat ok
ada yang terus terus paksa suruh pindah
ada yg burukkan mertua
ada yg bagi cadangan 
macam2 lagi la komen utk menenangkan 

bg MG kalau nak duduk rumah mertua atau duduk sekali dengan mertua ni tak salah
sapa cakap salah kan?
tapi nak kena tengok kedaan la jugak
kita sebagai isteri ni kena la tgk keadaan suami macam mana

dah kalau mak nye tu takde sapa jaga, kenalah laki kita jaga
dah kalau laki kita jaga mestilah kena duduk sekali dengan kita
takan kita nak suruh laki kita jadi anak derhaka kan?

syurga kita dah beralih kepada suami
tapi suami still lg pada  ibu dia 
takan kita sampai hati biar suami kita tak bau syurga? eish! 

"cakap senanglah MG, cuba nanti kena sendiri
tengok awak tahan ke tak tahan" 

erm, kita memang senang nak nasihat orang
tapi kerak nasi kalau lama2 kena air lembut juga 

banyakkan bawa beborak dengan mertua
amek hati dia
jangan buat apa dia tak suka
berlakon la kalau terpaksa
berbincang elok2 kalau terpaksa pindah.
doa pada tuhan agar hati mertua tu lembut sikit.

so, korang rasa macam mana?
shud or shud not? 

2 comments:

  1. kita harus bisa dekat sama mertua kita,,walau dia suka marah sama kita,,kita tak boleh dendam karna itu orang tua kita juga..thanks ya

    ReplyDelete
  2. Mertua itu orang tua kita juga, wajib dihormati dan diperlakukan baik. Sebaiknya sabar menghadapinya.

    ReplyDelete

Rakan Google+

Rakan Blogger