Resipi Dadih Semudah ABC [2 benda Je] - Denhanda

15 Sep 2014

Resipi Dadih Semudah ABC [2 benda Je]



now MG nak share dadih keluaran bumiputra
mmg senang sangat nak buat dadih 
tak payah nak sukat2 itu ini
macam2 bahan kena masukkan dalam periuk 
tak payah tak payah

anda cuma perlukan 

1. pek dadih segera 
2. air 1000ml (2 botol air mineral kecik)


cara nak buat :

1. campur 2 bahan dalam periuk
2. kacau sebati dan biarkan sampai mendidih
3. tutup api dan cmpurkan perisa 
4. tuang dalam bekas2 yg anda suka


dalam sekotak tu kira bole dapat 30mgkuk kecik tu 
dalam sekotak tu semua dah lengkap ,
tinggal tambah 1L air je tau


tips MG :

1. pastikan kacau perlahan dan kerap kacau bahan dalam periuk tu
2. pastikan mendidih ye, kalau tak nanti tak naik bau dan tak sedap

senang kan?
selamat mencuba :)

12 comments:

  1. memang semudah sangat...sangat...sangat !

    ReplyDelete
  2. mudah sgt..yg penting sedap..mmg jadi peberet kami sekeluarga

    ReplyDelete
  3. senangnya nk buat..boleh cuba nanti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. try la cik mimie !sonang gilo .haha :P

      Delete
  4. zaman dulu orang buat dadih camne ye? ke xde. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. entahla
      tu kne tny org dlu2
      sbb MG org zaman skank ..haha

      Delete
  5. Replies
    1. kat kedai ada ayu :)
      skank sebekas rm1.70 dah =.=
      mahai

      Delete

Rakan Google+

Rakan Blogger