Anak Sakit, Mak Melaram [ Pendapat Anda ] - Denhanda

24 Sep 2014

Anak Sakit, Mak Melaram [ Pendapat Anda ]


Rakyat Malaysia
rata rata memang pemurah! sangat baik hati
ada je org minta bantuan mesti derma seikhlas hati 

so, MG ada nampak , husband wife minta bantuan untuk anak dia yg berusi tak sampai setahun yang perlukan kos RM35 000 untuk pembedahan jantung.

MG kesian tgk gambar budak tu 
wayar cucuk sana sini.

then MG intai facebook mak dia 
sebab nak pastikan bukan spam
YE! betul 
memang anak dia sakit dan dia memang minta bantuan

TAPI

bila MG tgk mak dia elok mekap,
elok selfishe fishe.
MG rasa ...ermmmmm....

MEMANG!
MG tahu korang akan cakap ...
kalau nak bantu tu bantu jelah MG 

tapi macam ada yg tak kena lak
macm cerita OKU yang dulu ni DERITA OKU

anak dia macam mayat bernyawa tapi mak dia pakai tudung fareeda.

eish! korang faham tak MG nak share apa ni?
MG bukan nak ckp salah minta bantuan kewangan tu
MG tak cakap salah nak selfishe tu 
MG nak cakap macam ada yg tak kena

MG bukan larang mereka untuk derma pada anak dia tapi MG rasa ada yg tak kena plak kes mak dia ni .
MG bukan suruh mak dia pakai kain koyak2 
muka comot2 tapi make it nicely and act properly 

pendapat korang macam mana?

17 comments:

  1. Seriuz mak dia pakai tudung fareda? Ish ish kesian anak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala2 fareeda and good looking la mak dia
      again
      bukan MG larang mak dia nk lawa2 or suh pakai comot2 na :)

      Delete
  2. hurm... nak bagi pendapat tak reti, tapi ramai macam tu... anak OKU... mak2 sempat mekap2 melaram bagai... orang nak tolong pun pikir banyak kali sumber tu akan pergi kemana akhirnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?
      bukan nk sekat org yg nk memberi tapi just remind diri sendri jg
      act nicely n properly :)

      Delete
  3. Manusia zaman skrg... nie kira sambil menyelam minum air le...

    ReplyDelete
  4. Setuju dengan pendapat MG.. nak komen memang tak pandai, tapi memang setuju sangat2 dengan MG..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks CH sbb sependapat dgn MG :)

      Delete
  5. kita nak scan niat orang kita cuma manusia jer.. so, apa yang boleh nak cakap terpulang pada individu tu sendiri tak kira dari pihak meminta @ pihak yang nak memberi. Niat di hati tu mewakili tindakkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul!
      terpulg pd dri sndri :)
      niat nombor 1

      Delete
  6. mak oiiii ermmm ..apa pon bersangka baik.. mungkin itu ketika dia senang sini... semoga anak tu cepat sembuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul AP
      bersangka baik jelah kan ? :)

      Delete
  7. sy tag akk ye

    http://cammylia.blogspot.com/2014/09/preloved-giveaway-by-annur.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dear
      nnti ad msa sis join ye :)

      Delete
    2. thanks dear
      nnti ad msa sis join ye :)

      Delete
  8. make sense...bukan tak nak tolong,kan..zaman sekarang ni macam-macam benda boleh jadi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup!
      mcm2 cara n kita tak tahu niat .
      tkpe.. +ve je bila nk derma :)

      Delete

Rakan Google+

Rakan Blogger