Nak Jadi Cikgu Tadika KEMAS? [kerja kosong] - Denhanda

18 Jul 2014

Nak Jadi Cikgu Tadika KEMAS? [kerja kosong]

tabika-kemas

Syarat Kelayakan Guru Tabika/ Taska KEMAS 2014

Berumuar antara 21 – 35 TAHUN
Kakitangan kerajaan bertaraf TETAP, lulusan Kolej Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) tidak layak untuk memohon jawatan ini
Hanya calon yang telah menamatkan pengajian diperingkat diploma dan telah bergraduasi

(a) DIPLOMA yang diiktiraf oleh Kerajaan (keutamaan kepada calon yang memiliki Diploma dalam bidang Pendidikan Awal Kanak-kanak);
(b) Kepujian Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)

Borang Permohonan Guru Tabika Taska KEMAS 2014 Online
1, Sila Download borang permohonan tabika kemas dibawah dengan memuat turut ketiga-tiga muka surat dibawah:
(Nota: Borang perlulah dicetak dan butiran/ maklumat di isi dengan lengkap)

2. Borang hendaklah dihantar ke PEJABAT KEMAS NEGERI yang dipilih SEBELUM tarikh tutup permohonan. Alamat PEJABAT KEMAS NEGERI adalah seperti berikut: Senarai Alamat Pejabat KEMAS Setiap Negeri

3. Sebarang kelewatan permohonan tidak akan dipertimbangkan
4. Permohonan yang tidak lengkap tidak akan dilayan
Lokasi Dan Tempoh Kursus Tabika KEMAS

Maklumat Asas : Kursus sepenuh masa
Tempat : INSTITUT / PUSAT LATIHAN KEMAS
Tempoh : Tiga (3) bulan atau tertakluk kepada perubahan yang ditetapkan oleh Jabatan
Keputusan Temuduga Guru Tabika Taska KEMAS 2015

Hanya calon yang layak sahaja akan dipanggil untuk temu duga. Calon-calon yang tidak dihubungi selepas empat (4) bulan daripada tarikh tutup iklan dianggap tidak berjaya. Surat pemberitahuan tidak akan dikeluarkan oleh Jabatan.

Tarikh Tutup Permohonan

27 Jun 2014



MG pun tadika kemas dulu . 2 tahun
minat jugak nak jadi cikgu tadika tapi budak2 skank susah nak ajar sebab budak2 skank terlebih pandai sgt
penuh dengan teknologi 
apepun.gudluck pada yg apply ye 



14 comments:

  1. salam & hai...nice sharing..sy pernah dah join interview ni sekali tapi uhuk takda rezeki pun :((

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam :)
      tkpe nnti ade la tu rezki kot lain kan ^__^

      Delete
  2. paling mencabar jd ckgu tadika, mmg tak snggup :)

    ReplyDelete
  3. jom klik2 nuffnang...sama2 kita bantu membantu :) salam ramadan n selamat hari raya

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks bro billy :)

      salam ramadan n selamat hari raya juga! :)

      Delete
  4. Bukan senang jadi guru tadika banyak dugaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu
      ckgu tadika lah yg mula2 nk ajar kita A B C

      Delete
  5. Saya sudah dekat 20 tahun dengan budak2 tadika dan taska.seronok dgn mereka.hati kena ikhlas dgn mereka .dugaan di mana - mane pun ada....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betu tu
      hati kena ikhlas buat ape pun :)

      Delete
  6. Assalamualaikum..nak tanya kalo calon simpanan rasa2 ada peluang tak d panggil untuk menjadi cikgu..

    ReplyDelete
  7. Anonymous05 June, 2015

    assalamualaikum.. yang 2015 ada tak??

    ReplyDelete
  8. Hai.. nak tanya... untuk 2015 bila ada kekosongan?

    ReplyDelete

Rakan Google+

Rakan Blogger