mesin kupas buah durian [senang amat] - Denhanda

15 Jul 2014

mesin kupas buah durian [senang amat]

selalu kita kupas buah durian dengan parang kan?
kita mulakan dengan cucuk atas dia dulu then kupas. cungkil2 tekan2..

alaaaa, yang mana selalu kupas buah durian tu tahula teknik ni
memnag senang je ...kacang .
tapi kalau dapat durian tembaga.
haa.. hambek!
sampai hancur kulit dia baru dapat makan
so, mana2 durian yang kulit keras tu meh try mesin ni nak?

seronok je tgk mesin ni kupas..yelaaa nama pun mesin ...huhu




ha, camne?
tapi kalau takat beli durian sekali sekala takan nak beli mesin ni kan?
ni untuk yang nk kupas durian then eksport ke kan?
dapatlah cepat sikit dan isi dia pun elok je nanti takdelah mengganggu keadaan isi dia nanti dah tak cantik kan?

tapi kalau nak beli pun boleh
tapi setahu MG..kalau pergi kedai jual mesin 
takde lagi diorang jual ni

so, korang yg mekanikal tu boleh cuba buat dan jual mesin ni...
kayo pakcik ! hihi

4 comments:

  1. Woohoaaa ... siap ada mesin .. canggih ! canggih ! .. tp betul la kata MG , kalau setakat beli dua bln sekali , xkn nk beli mesin ni plk kn .. Kdg-2 takut jgk tngok abah kupas pakai parang , takut t'pelanting buah durian tu . Kalau buah blh tahan g , kalau dgn parang sekali t'pelanting . Haaaa ! jenoh.. huhuhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? canggih kan?
      senang je diorg kupas ..
      tayah duk tetak2 ngn parang ..huhu
      naya kalau parang terpelanting :)

      Delete
  2. wahhhh..kelas kemain nak kupas durian guna mesin. pdhal nak makan berapa biji sgtlah kan. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula...tp kalau ada ok jgk ni
      nnti buat sewa ...jiran2 sblah kalau mkn durian tmbga payah sgt nk bukak boleh pegi umah kte pinjm mesin kupas durian :)

      Delete

Rakan Google+

Rakan Blogger