6 minit iklan harga RM30 ribu [terlajak laris] - Denhanda

22 Jul 2014

6 minit iklan harga RM30 ribu [terlajak laris]

                         


korang nak tahu berapa pengasas pengasas produk kecantikan bayar untuk masuk dalam tv?
untuk buat iklan? 
kalau dijemput tu lain cerita . tak tahulah MG ada bayaran sebaliknya atau tidak 
tapi harga nilah yg dibayar pengasa D'HERBS masa masuk tv dalam rancangan WANITA HARI INI.

RM30 000/tv slot /6minit
kalau 4 5 tv slot dia masuk untuk promosi barang dia?
dah berapa? entah...korang kiralah sendiri.

nilah video yang berharga RM30ribu 




tapi memang faktanya kalau nak masuk tv ke surat khabar ke majalah ke radio semuanya berbayar dan semuanya dengan kos yang tinggi.

kita ambil contoh rancangn WHI
dengan jumlah penonton yaang mencecah jutaan orang sehari
sepantas kilat produk kita dikenali - tapi ni pun kalau jurucakap produk tu pandai nak bercakap lah

so, jangan tanyalah kenapa ada produk mahal ada produk murah 
banyak kos kos tersembunyi yang pengasas kena bayar dan kena topup balik

nanti bila dah kaya diorang akan buat sale la tu
tak caya ?
tunggu lah nanti sebab promosi adalah untuk menghargai pelanggan juga :)

sumber harga iklan ni dari temuramah bersama dato' syukri ;


MalaysiaGazette: Ada juga yang cakap Datuk ni bila keluar TV iklan produk cakap macam ‘mak nenek’. Boleh Datuk komen?

Saya nak beritahu kepada pembaca MalaysiaGazette, peminat-peminat saya, pembenci-pembenci saya yang membaca di portal Internet, saya nak bagitau saya macam mak nenek ke, joyah ke, mak nenek ke, chef wan ke, pondan ke, benda tu komen orang dan saya tak boleh tutup mulut orang. Apa yang saya nak beritahu, di luar saya bukanlah seperti di kaca tv yang bercakap non-stop. Untuk makluman semua, sekali keluar di Waita Hari Ini tu saya bayar RM25,000 campur rakaman RM5,000. Semua RM30,000 untuk enam minit. Saya bercakap tiap-tiap minggu, belum saya keluar lagi Nona, Selamat Pagi Malaysia, belum lagi keluar suratkhbar Harian Metro.
Kalau saya cakap lambat-lambat, saya rugi, duit saya habis, produk saya tak laku, siapa nak jawab? Orang mengutuk saya macam mak nenek saya akui. Cuma orang kena faham situasi saya. Kalau saya lambat, memang tak ada kesan daripada penonton. Sebelum ni saya keluar di tv dua tahun lepas, saya jadi begitu maskulin, Islamik. Boleh tengok di youtube. Masa tu waktu iklan lama dan cakap lambat tapi kesan kurang. Tapi bila saya jadi macam makcik-makcik penonton suka. Jadi saya kena ikut kehendak penonton. Yang suka dan benci, dua-dua saya minta maaf.


lain2 temubual boleh la baca sendiri kat sini ----> tekan sini 
tapi ni kira standard la kot 
ada lagi iklan yang lagi mahal dan cuma 2 3 minit je tau !
ingat free ke masuk tv? bayar beb :)


10 comments:

  1. memang betul... kalau rancangan LIVE lain byrn nyer... kalu yg kuar kejap2 tu lain byrn nyer...sy penah deal dgn perkara ni...iklan 60 saat, kuar tv 2 kali seminggu bayarannya ialah RM80K...mcm x logik kn? tp tu la hakikatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup!
      mcm xlogik tp tula hkikatnye
      ade jgk MG involve ads kt paper
      10k.month
      smgu bpe kali kua je ..huhu

      Delete
  2. visual ads dan juga electronic ads memang mahal, tapi ada package, from my experiences ada yang boleh cecah up to 40k juga... sebab kerja involve storyboard semua bagai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul
      board2 kat jln2 tu lg la
      lg besa lg mhal ..hhuhu
      tkpela...itu investment :)

      Delete
  3. memang tinggi kena bayar..saya buat iklan kat radio Pahang FM tu dah kena bayar RM2000 untuk 3 minit ...

    ReplyDelete
  4. kan?
    tu kat radio...org dgr je dah 2ribu
    ni org dgr dan lihat ..berlipat ganda lah kan ?

    ReplyDelete
  5. Belum billboard big tree kak oii...pergi website big tree tu...ada promotion set pack kt pdf dia....RM600k hilang umpama habuk. KL gangster ari tu pakai big tree ler..kat lrt ada video dia...

    ReplyDelete
  6. terbaiklah...dengan modal iklan 30k..untung berganda-ganda bila org dh mula minat dengan produk

    ReplyDelete

Rakan Google+

Rakan Blogger