7 cara mudah kempiskan perut - Denhanda

29 Jan 2014

7 cara mudah kempiskan perut


1. Minum Air Masak Yang Banyak.

Apabila tubuh badan kita menerima sumber air yang banyak, keadaan itu akan mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Mendapatkan jumlah air yang banyak juga akan menjaminkan fungsi hempedu yang lebih efektif sewaktu proses pembuangan air berjalan dengan lancar.

2. Makan Perlahan-lahan.

Ketika menjamah makanan, kita tidak digalakkan makan dengan cepat kerana udara akan terkepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi perut buncit. Makanan yang tidak dikunyah sehingga kecil juga tidak dapat dicerna dengan sempurna yang seterusnya menyebabkan proses kembung perut berlaku.

3. Kurangkan Garam Dalam Makanan.

Terlalu banyak garam dalam proses diet akan menambah ekstrak sodium terhadap cairan dalam tubuh dan melambatkan mekanisme proses pengeluaran air dari sel badan. Akibatnya, perut akan menjadi kembung dengan gas-gas yang terbentuk. Lama kelamaan, perut buncit pun boleh berlaku.

4. Makan Makanan Yang Penuh Serat.

Ramai yang mungkin sedar perubahan fizikal badan mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang apabila berdepan dengan orang ramai. Perubahan fizikal seperti ‘perut buncit’ kadang-kadang membuatkan seseorang itu berasa malu atau tidak mempunyai keyakinan diri apabila ingin menonjolkan diri di khalayak ramai. Bukan itu sahaja, perut buncit juga merupakan tanda awal kepada pelbagai jenis penyakit berbahaya (LINK).

Serat adalah elemen yang penting dalam piramid makanan. Untuk mengimbangi kuantiti air dalam tubuh badan, amalan memakan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan seperti epal dan pear dapat membantu dalam proses penjagaan dari mendapat penyakit perut buncit ini.

5. Kesan Pengambilan Ubat.

Terdapat juga kajian yang dilakukan mengatakan, pengambilan pelbagai jenis ubat-ubatan menjadi salah satu punca perut menjadi perut buncit. Sebagai contoh, ubat Aspirin yang terlalu kerap di ambil akan menyebabkan timbulnya penyakit lain seperti sembelit.

6. Hindari Sembelit.

Sembelit berlaku apabila seseorang itu mengalami masalah dalam pembuangan danhanya membuang tidak lebih dari tiga kali seminggu. Sebagai akibat dari penyakit ini, perut akan mengumpul gas-gas yang berlebihan dan merangsang isi perut mengumpul lemak-lemak yang boleh menyebabkan kekembungan dan perut buncit. Oleh itu, pengambilan serat adalah digalakkan.

7. Lakukan Senaman atau Bersukan.

Bersukan sebanyak tiga kali seminggu dapat membantu meningkatkan kadar metabolisme dalam tubuh badan yang bagus untuk pembakaran dan pemecahan lemak.Bersukan akan membantu menggerakkan cairan berlebihan dalam perut dan dikeluarkan dari tubuh badan sebagai peluh. Ini seterusnya akan mengekalkan bentuk badan seseorang yang sesuai dengan ketinggian dan berat badan.


NAKKAN CARA PALING MUDAH..??

BOLE SAPU MEDICATED DEEP HOT LOTION SETIAP HARI..
ANDA PASTI PUAS HATI.. 



#copypastefb 

tengok sekali imbas mudah je sebenarnya tapi nak amal tu payah amat
ni laki perempuan boleh la skali buat ni
kempis semulajadi ni 
selim melim gitu

ada banyak lagi cara tp yg ni makan masa sikit la ..kan?
gud luck to me and to u too ^__^

19 comments:

  1. Thanks for sharing. Tapi paling terbaik air suam. Memang tak dinafikan. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp payah nak amalkan kan?
      smgu je then crik ice blik then tglkan air kosong ...huhu

      Delete
  2. senaman dan sukan serta jaga pemakanan tulah yang penting dan paling liat sekali orang nak buat kan MG? heee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula sis,
      dah skank ni mkanan sume makin sedap
      aish!
      tp smgu skali kne joging ..huhu :)

      Delete
  3. Oh no..tak nak gemuk...tak boleh imagine kalau jadi macam gambar kat atas tu MG!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha
      spe nk gemok gemok zah :P
      mg ni mmg american size ..hahha

      Delete
  4. nice tip nie...cik akak jarang minum air...segelas je sehari..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah mmg sussah sket nk mnum air masak kan kak kan :(

      Delete
  5. Engku ngan abak jgn lpe ye
    bykkan mnum air masak ye :)

    ReplyDelete
  6. amal amalkan lah ye mnum air masak ..hehe :)

    ReplyDelete
  7. @abe @maszie

    mmg nice info, nnti jgn lpe amal ye
    tp memasing prut flat je tu
    untungla ..ehee :)

    ReplyDelete

Rakan Google+

Rakan Blogger